maandag 17 maart 2008

Wedstrijd op de Lage Lesse wordt training op overvolle Lage Lesse:

Door omstandigheden werd de wedstrijd die dit weekend geprogrammeerd stond op de Lage Lesse verschoven van 16 Maart naar 27 April 2008.
Aangezien het de voorbije dagen stevig geregend had, stond er een mooie waterstand op de ardense riviertjes, daarom werd er door de kersverse nationale trainer rivier (Marc Richard) besloten om op zondag voormiddag een training in te plannen op de Lage Lesse. De voorziene wedstrijd werd dus omgetoverd tot een doorgedreven training.
Afspraak om 10u in Hour. Daar vertrokken Guy, Maxime en Hans samen met enkele Luxemburgers voor hun tocht van +/- 30 km tot in Anseremme.
Tine, Nathalie, Natacha en ik werden iets meer gespaard en vertrokken samen met nog enkele waalse en Luxemburgse vaarders een stukje lager in Houyet voor een tocht van een dikke 20 km. De hoge waterstand en het snel stromende water zorgde ervoor dat we in een recordtempo zouden af dalen maar ook dat het behoorlijk zwaar ging worden voor mij. Ik ben zo’n stevig water nog helemaal niet gewend en kom nog een hoop kracht tekort om mij met zo’n waterstand al goed te voelen. Na anderhalf uur zwoegen stond de warme douche voor ons klaar. Het werd een zware maar goede training waar ik zeker m’n voordeel nog zal uithalen.
Na de training vertrokken we niet onmiddellijk naar huis. Om 2 uur werd de start gegeven van Le trefle Dinantais waaraan Bram zou deelnemen. We hadden hem beloofd om te komen supporteren en lieten ons niet doen door de felle regen en hagelbuien die we geregeld over ons hoofd kregen.
Bram bracht het er helemaal onder het slijk zeer goed vanaf.

Over een kleine week vertrekken Guy, Bart, Broes, Natacha, Nathalie, Tine en ik met onze waalse kajak maatjes en trainers voor een weekje op stage naar het spaanse Sort.
Ons vertrek staat gepland op vrijdag 21 maart om zo in twee stukken tot in de Spaanse pyreneeën te rijden. Vanaf zondag zal er dan stevig getraind worden op de bekende Noguera Pallaresa.
Het doel van deze stage voor mij is vooral ervaring op doen, mijn grenzen verleggen, mijn schrik overwinnen en vooral mij goed te amuseren.
Vanaf woensdag begint “The international Noguera Pallaresa wildwater Race”.
Ik zal hier enkel op zaterdag aan de start van de sprint race verschijnen omdat het wedstrijd stuk van de klassieke wedstrijd nog een beetje te hoog gegrepen zal zijn.
De verwachtingen voor de sprint zijn niet al te hoog gespannen, het voornaamste doel van deze week is vooral wat bij te leren en een beetje te wennen aan het echte wildwater dat we in België niet tegenkomen.

Geen opmerkingen: