woensdag 5 maart 2008

Wedstrijd: Lienne



Op vrijdag avond vertrok ik reeds richting Chauveheid bij de Lienne. Swa en Mieke hadden namelijk vlak bij de start een chalet gehuurd voor het weekend en Guy zou daar iets na middernacht toekomen na een weekje stage.
Aangezien de meeste Mechelaars op zaterdag pas rond 11u aan de club hadden afgesproken hadden we zaterdag voormiddag dus tijd genoeg om even uit te slapen, van het zonnetje te genieten en al eens een kijkje te gaan nemen naar de waterstand en de moeilijkste stukken op de Lienne. De waterstand leek net genoeg te zijn om zowel zaterdag als zondag op de Lienne te kunnen varen. Het alternatief “Ambleve” werd daarom snel aan de kant geschoven en daar waren de meesten onder ons niet rouwig om.
Voor mij was dit de eerste keer dat ik de Lienne zou varen en dat was duidelijk merkbaar als ik m’n hartslagmeter omdeed.
Doordat het vandaag ook test was op hazewinkel moesten we enkele vaarders missen tijdens het voorvaren waardoor we beperkt waren in begeleiders. Guy, Paul, Koen, Tine en ik namen Bram, Tom en Thomas al mee voor een eerste afdaling. Deze bleek voor niemand een probleem te zijn dus besloten ze een tweede keer enkel met hun drietjes op pad te gaan en alleen af te dalen van aan hun eigen start. Zo konden ze ook zelf eens hun weg zoeken op hun wedstrijd stuk.
Wij vertrokken dan een stukje hoger op, om tegen een hoger tempo nog een afdaling af te werken. Zo kwam iederen gelijk beneden aan.
Dit weekend maakte ik na twee afdalingen de beslissing om ermee op te houden, er stond me morgen namelijk een wedstrijd van zo’n 32 à 33 minuten te wachten dus was het slimmer om er vandaag op tijd mee op te houden. Het zonnetje scheen volop dus konden we daar beter nog wat van genieten dan ons vandaag al kapot te varen.
Na een leuke avond en een goede nachtrust in het chalet hadden we net zoals vorige week zondag om 10u afgesproken aan de start voor een laatste afdaling. Nathalie was ook deze week weer van de partij en ook diegene die gisteren waren gaan testen op hazewinkel waagden zich aan een eerste en laatste afdaling voor de wedstrijd.
Om kwart na één was het dan weer onze beurt, deftig opwarmen was moeilijk door de lage waterstand en aan de start geraken bleek ook al geen makkelijke opdracht te zijn., de stress sloeg toe ...
Tine mocht als eerste van start gaan, gevolgd door Nathalie en mij.
De wedstrijd verliep behoorlijk goed op twee stomme foutjes na. In de eerste S-bocht kwam ik vast te zitten doordat ik m’n bocht iets te hard wilde afsnijden, hiermee verloor ik makkelijk een 5 à 10 seconden maar geen paniek, de wedstrijd was nog lang dus er was nog niets verloren. Rond half weg had ik Nathalie ingehaald, het zag er dus naar uit dat ik niet slecht bezig was. Iets later maakte ik weer een kleine fout, misschien even iets minder geconcentreerd door de euforie dat ik goed bezig was, wie zal het zeggen, in een 90° bocht kwam ik iets te dicht tegen de muur aan de buitenkant waardoor ik even niet meer kon paddelen maar deze fout was als snel weer rechtgezet. Ik had nog steeds een eind voor de boeg en het moeilijkste stuk was achter de rug. Op zo’n 5 minuten van het einde was er nog een klein valletje, van hieruit was het alles eruit. Pas net voor de aankomst werd ik nog ingehaald door één van de eerste senioren heren wat er weer op wees dat ik het er niet slecht vanaf gebracht had, hij had namelijk gehoopt mij rond halfweg ingehaald te hebben.
Uiteindelijk werd ik tweede op zo’n dikke 50 seconden van Tine en vervolledigde Nathalie het Mechelse podium.
Ook deze week werd Guy tweede achter Maxime maar zijn voorsprong werd kleiner.
Nadat iedereen was aangekomen waagden Nathalie, Tine, Guy en ik ons samen met een groepje van Lier, Ieper en Anseremme aan een na-afdaling.
De zware wedstrijd was nog serieus voelbaar in m’n armpjes maar in dit goede weer kon het me bijzonder weinig schelen.
Na de laatste afdaling nog snel naar de prijsuitreiking, onze chalet leegmaken en hop weer naar huis.



Geen opmerkingen: