dinsdag 1 april 2008

Wedstrijd Dijle 30-03-2007

Na een nacht van weinig slaap in de wagen op de terugweg van een weekje stage in het Spaanse Sort besloot ik toch nog deel te nemen aan de wedstrijd op de Dijle. De vorige week had ik niet deelgenomen aan de klassieke wedstrijd in Sort dus ik had nog wat goed te maken. Om 8u ’s morgens waren we thuis toegekomen, hadden we alles uitgepakt, al een beetje was gedaan, wat opgeruimd, …
Aangezien we toch behoorlijk moe waren van een stevige week trainen, enkele dagen van wedstrijd en een hele nacht in de wagen waagden we ons niet meer aan een proef afdaling. Een stevige opwarming moest volstaan om heelhuids beneden te geraken.
Bij onze aankomst in Korbeek-Dijle bleek de waterstand behoorlijk geruststellend, het ging dus wel vooruitgaan.
Na een toch wel zware wedstrijd van een dikke 28 minuten werd het podium bij de senioren dames opgevuld met Tine op het hoogste trapje, ik het trapje eronder en Cindy Theys op het derde trapje. Door een ganse week op het snel stromende water van de noguera pallaresa was het gevoel op het water nog behoorlijk goed al volgde er rond half weg toch een ferme klop van de hamer. Het werd dus een goede doorgedreven training om een stevige trainingsweek af te sluiten. Door mijn deelname stel ik ook mijn momenteel tweede plaats in de beker van België hopelijk een beetje veiliger.
Bij de heren senioren won Guy nog met enkele seconden van Daivy Theys, al moest ik het achteraf goed maken met een Duveltje voor de tv, omdat ik hem nog mee sleurde naar de Dijle ;)
Volgend weekend staat de wedstrijd op Monchau op het programma, ook hier zal ik mijn taak beperken tot supporter en persoonlijke begeleider van onze atleten, moest er voldoende tijd en water zijn bestaat de kans dat ik me ook eens aan een afdaling waag al zal ik hiervoor mijn verstand even thuis moeten laten.
Binnen twee weken staat het Belgisch kampioenschap op de ourthe op het programma, hopelijk kan ik daar mijn vooruitgang en mijn goede resultaten van het voorbije seizoen bevestigen met een podiumplaats. Al kan ik nu reeds tevreden zijn over de prestaties deze winter.

Geen opmerkingen: