dinsdag 29 april 2008

Laatste Belgische rivierwedstrijd van het seizoen

Zondag ochtend om 7u ging de wekker, ja, zelfs in het weekend zat uitslapen er niet in.
We hadden namelijk om 8u aan de club afgesproken om naar Anseremme te vertrekken voor de laatste rivierwedstrijd, van dit seizoen, op Belgische wateren. Om 11u zou de eerste start gegeven worden dus treuzelen was geen optie.
Aangezien mijn boot vorige week werd verkocht zou ik deze wedstrijd niet in m’n vertrouwde eigen bootje varen maar in een Loisac van Prijon, om deze te testen. Gelukkig hadden we net genoeg tijd om een proefafdaling af te werken zodat ik toch nog even kon wennen aan deze boot. En inderdaad, het was wel even wennen hoor. Op het enige “moeilijke” stukje op de rivier kon ik al bijna de visjes gaan groeten maar verder ging alles vlotjes.
Op naar de wedstrijd dan maar, om 11u21 was het mijn beurt, de start werd gegeven om de 30 seconden wat maakte dat ik Nathalie steeds zag varen en dat Tine mij heel de weg zag varen. Het feit dat je een mikpunt hebt is steeds een extra motivatie en het werkte dus ook. In dezelfde volgorde als we gestart waren kwam eerst Nathalie dan ik en dan Tine over de aankomst lijn. Al waren de 30 seconden achterstand van de start wel een beetje kleiner geworden. Tine won dus knap de laatste wedstrijd en zo ook de beker van Belgë, ik volgde als tweede op 13 seconden en Nathalie als derde op 26 seconden.
Een heel Mechels podium, dat beloofde voor de ploegenkoers die nog volgde en die tevens telde als Belgisch kampioenschap. Nathalie, Tine en ik moesten het hierin opnemen tegen een ploeg van Brussel en de Mechelse dames juniors. Na de zware wedstrijd van 2 uur geleden washet dus weer afzien geblazen en onze beste pijlen waren natuurlijk al verschoten. Gelukkig bleek onze voorsprong op de andere ploegen groot genoeg en hadden we niets meer te vrezen. De Belgische titel belande dus in ons kamp.
Bij de heren senioren werd het iets spannender, hier won de ploeg van Kasterlee, nipt voor de thuisvaarders van Anseremme.
Na de wedstrijden plaatste ik ook meteen de bestelling voor mijn nieuwe boot dus volgend jaar zal ik hopelijk schitteren in mijn nieuwe boot. Samenvatting van het rivier seizoen 2008, dat bij deze met een stralende zon en op een terras met uitzicht op de maas eindigde, is zeer positief, er werd een stevige vooruitgang geboekt, zowel qua snelheid als techniek en durf. Hopelijk kunnen we er volgend jaar nog een schepje bovenop doen.

Maar vanaf nu is het tijd om de afdalers op te bergen, onze K1 wakker te schudden, terug kilometers te beginnen malen en onze basis weer een beetje op te krikken. Ook de krachttrainingen in de fitness zijn weer begonnen wat voor mij zeker heel belangrijk is, ik mis namelijk nog een hoop power ten opzichte van de andere dames.
Deze week volgt er een korte werk week en een lekker lang weekend. Guy trekt reeds samen met Maxime en Tanguy op verkenning naar het WK parcours in het Italiaanse Ivrea en ik zal vooral genieten van een lang weekendje thuis.
Over twee weken staat het Belgisch kampioenschap Lange Baan (5000m) nog op het programma en het weekend daarna de regatta in Gent. Hier zal vooral voor het plezier en als doorgedreven training worden gevaren, het resultaat is dus bijkomend. Het volgende grote doel is pas voor september dus tijd genoeg om ons hiervoor deftig voor te bereiden. Tussendoor trek ik met Guy nog naar het WK in het Italiaanse Ivrea en naar de eerste World Cup manche in het Tsjechische Karlovy Vary. Daar zal ik vooral mijn begeleiders capaciteiten boven halen en de sfeer proeven van het internationale wedstrijd gebeuren.

Geen opmerkingen: