vrijdag 5 september 2008

Open Vlaamse Kampioenschappen te Neerpelt



Voorbije weekend werd een weekend met momenten van zware teleurstelling en andere momenten van oprecht contentement.
Dit had bijzonder veel te maken met de pech die ik in de K1 500m kende, ik pikte er net de zwaarste reeks uit en moest met een knappe 2’20” (evenaring van mijn beste tijd van vorig jaar op Hazewinkel met ongelooflijk veel rugwind) meteen m’n spullen bij elkaar pakken en vertrekken want met een 4de plaats waar enkel de eerste 3 doorgingen naar de halve finale had ik daar niets meer te zoeken. Ook de K1 1000m volgde hetzelfde scenario, met een persoonlijke besttijd van 4’51”40 (vorig jaar nog 4’53”774 ook op Hazewinkel met enorme rugwind) kon ik ook hier niet doorstoten naar de kwart finale terwijl er dames een ticket naar de kwart finale te pakken kregen die makkelijk 30 seconden trager vaarden. Maar ja dit was kajak zeker.
Mijn goesting voor de lange baan was dan ook ver te zoeken en in m’n kopje was het ook naar de boem, maar op het moment dat ik “One minute to the start” hoorde was ik er terug helemaal klaar voor. Na de eerste 500m van overleven en hopen dat je recht blijft was er een groepje van 4 vaarsters weg, iets daarna volgde Nathalie, met Leen en ik in haar spoor. Aansluiting maken bij Nathalie lukte me net niet waardoor ik op 5 meter bleef hangen, ook na het keerpunt moest ik niets prijsgeven, pas op zo’n 1000m van de aankomst ging het bergaf, de vermoeidheid en de golven begonnen hun tol te eisen maar mijn voorsprong op de achtervolgers gaf ik niet prijs. Een mooie 7de plaats en 3de Belgische maakte mijn dag toch nog goed.
Zondag stond er voor mij enkel nog K2 500m en K4 500m op het programma. De halve finale van de K2 500m was een makkie, de finale daarentegen werd ook weer een teleurstelling, niet echt bevorderlijk voor het BK van volgend weekend.
Gelukkig was er nog de K4 waar we geweldig te keer gingen waardoor we maar net achter de Nederlandse dames eindigden en een Tjechische en Duitse boot achter ons lieten. Als resultaat een tweede plaats en de titel Vlaams Kampioen in de K4 500m.
Volgend weekend staat het Belgisch Kampioenschap te Hazewinkel op het programma, hopelijk bakken we er daar nog iets van, al zijn mijn verwachtingen niet echt te hoog gespannen.

Geen opmerkingen: