woensdag 17 september 2008

Belgisch Kampioenschap Hazewinkel

Vorig weekend stond de triestigste wedstrijd der lijnwedstrijden op het programma, namelijk het Belgisch Kampioenschap te Hazewinkel.

Vooral voor de K2 wedstrijden was de motivatie ver te zoeken, je zou voor minder als je slechts met twee (op de 200m) en met vier (op de 500m) boten aan de start komt. Dat Petra en Leen een paar maten te sterk zijn konden we ook vooraf reeds zeggen dus hielden we toch een beetje reserve voor de volgende wedstrijden, zaterdag middag stonden er namelijk 4 wedstrijden op het programma binnen de 3 uur, we gingen onze energie dus nog wel kunnen gebruiken.
In de K4 werd Nathalie (wegens op vakantie) voor de eerste keer vervangen door Tina, en dit ging behoorlijk vlot. Tegen de beste junioren dames van Neerpelt konden we het niet halen maar al de rest bleven we voor en zo werden we toch onverwacht 2de.

Over mijn K1 wedstrijden mag ik zeker niet klagen, de strakke tegenwind was niet echt in mijn voordeel maar toch kwam ik ten opzichte van vorig jaar een pak dichter op de concurrentie. Op de 500m strandde ik zelfs op 1 seconde van de derde plek en op de 200m op 2 seconden.

Volgend weekend worden we in Zwevegem verwacht, al is mijn deelname daar nog niet helemaal zeker, sinds Neerpelt voel ik me niet meer 100% fit en steken er lichte blessures en nu ook een helse verkoudheid de kop op. Misschien is het dus slimmer om een deftige rustperiode in te lassen na een super geslaagd maar heel lang kajak-seizoen.




Geen opmerkingen: