woensdag 17 september 2008

Internationale regatta te Zwevegem

Na enige twijfels vorige week besloot ik toch deel te nemen aan de international regatta te Zwevegem. Het feit dat er behoorlijk veel Franse, Nederlandse, Engelse, Spaanse en Hongaarse vrouwen aan de start gingen komen gaf de doorslag, aangezien we vorige week met heel weinig aan de start verschenen was dit wel een motivatie, ook al is ons niveau niets vergeleken met de meeste van hen.
Door de vermoeidheid en de verkoudheid van vorige week besloot ik wel om voor enkele wedstrijden forfait te geven zodat we pas zaterdag moesten vertrekken en ik me maar op een paar wedstrijden moest concentreren in plaats van van de ene wedstrijd naar de andere te hossen, en dit was achteraf gezien helemaal geen slechte beslissing geweest.
Zaterdag middag stonden de reeksen van de K1 1000m, 500m en 200m op het programma, hier gingen de eerste twee rechtstreeks naar de finale, de derde en vierde moesten via de halve finale een plaatsje in de finale zien te bemachtigen. Een beetje geluk en een super goed gevaren reeks van de 1000m zorgde ervoor dat ik met mijn tweede plek rechtstreeks geplaatst was voor de finale van zondag. Op de 500m en de 200m had ik iets minder geluk en werd ik respectievelijk 5° en 6° en kon ik zelfs een plaatsje in de halve finale vergeten. Maar ik had m’n plekje in de finale van de K1 1000m dus daar was ik al meer dan gelukkig mee.
Zondagmiddag was het dan zo ver, na enige vertraging konden we van start gaan, de wedstrijd ging goed, enkel de vele golven maakten het extra zwaar, tot de laatste meter werd het nog knokken om plaats 6, 7 en 8, uiteindelijk werd ik 8ste op minder dan een seconde van Leen en op amper anderhalve seconde van de Nederlandse Janneke. Een knappe wedstrijd waar ik heel tevreden over kon zijn.
Als laatste van de dag stond er enkel nog de K4 500m op het programma waar we het moesten opnemen tegen twee Franse boten, 1 Hongaarse en 1 Spaanse boot, maar we gingen ons hier niet zomaar laten doen door dit buitenlands geweld. Na 500m kwamen we totaal leeg maar super tevreden als 3de over de streep en lieten we de tweede Franse en de Spaanse boot achter ons.

Volgend weekend staat de laatste lijnwedstrijd van het seizoen op het programma.
Hier zal ik zowel in K1 als in K4 (samen met Tine, Guy en Kevin) gaan voor een finale plaats en wie weet voor wat meer.
In de K2 leeftijdshandicap kom ik aan de start met Camille, een kadetten meisje van onze club die nog maar een jaartje vaart maar nu al laat zien dat ze behoorlijk wat in haar mars heeft.
De K2 mix vaar ik met Guy, hier gaan we voor een evenaring van onze 7de plek van vorig jaar, en wie weet zit er nog wat meer in. Supporters zijn dus meer dan welkom ;o)

Geen opmerkingen: