woensdag 18 maart 2009

Fulda


Na onze overwinning op het BK ploegenkoers met Tine en Natacha, maar een zeer teleurstellend BK op de Salm en een nog slechtere wedstrijd op de Lomme, vertrok ik vrijdag ochtend zonder grote verwachtingen richting Fulda. Geen verwachtingen betekenden ook een pak minder stress en dat hielp fameus bij deze waterstand. Vorig jaar stapte ik bij een lagere waterstand niet eens in, dit jaar ging het zonder al te veel getwijfel met als resultaat een 8ste plek op de sprint zaterdag, een 13de plek op de classic zondag en een zeer knappe 3de plek in ploeg met Tine en Natacha. Resultaten waar ik zeer tevreden over kon zijn aangezien de beste Duitse en Zwitserse dames van de partij waren. Vooral over zondag ben ik zeer tevreden en iets of wat verbaasd, tijdens mijn wedstrijd legde ik voor de eerste keer dat weekend een foutloos parcours af, bedoeling was met enige reserve te varen zodat ik geen domme fouten zou maken en dat lukte me dan ook. Ik eindigde op slecht 3 seconden van de 12de plek en op 12 seconden van plaats 9, 10 en 11.
Tine werd knap 4de op de sprint en 6de op de classic, ze sluit dus aan bij de Duitse top, universitaire studies en (top)sport gaan blijkbaar toch samen als de wil er is en je er volledig voor gaat. Hopelijk kan ze nog een beetje verbeteren en op Sort een hoop dames een poepie laten ruiken. Ook mijn ventje bewees dat hij goed bezig is met een ferme 6de plek op de sprint en een nog geweldigere 5de plek op de classic. Beide op nog geen zucht van het podium, wat zorgde voor een mix van contentement en teleurstelling.
Na de prijsuitreiking en enkele stukjes taart (op mijn kosten wegens te snel gevaren en daardoor de weddenschap te hebben verloren) vertrokken we moe maar tevreden richting Mechelen. Toen de winnaar bij de heren senioren dezelfde Burger King als ons binnenstapte bleek dat ook de toppers wel eens een hamburger binnenspelen, maar deze keer waren wij wel eerst ;o)

Geen opmerkingen: