donderdag 29 januari 2009

Wintercup Lier 17 Januari 2009

Na een goeie week van ziek zijn lag ik vorige zaterdag (een beetje tegen beter weten in) toch aan de start van de wintercup op de Nete in Lier. 
6 km stroomaf met een stevige tegenwind gevolgd door 6 km stroomop was het recept voor een heuse marteltocht. Na een behoorlijk goeie start werd ik al snel bijgehaald door Natacha, Loes, Tine, Tina, Tom Coppens, Paul Rombaut, … door de strakke wind moest ik dit groepje spijtig genoeg bijna direct laten gaan en was ik na 15 minuten al op mezelf aangewezen. Maar geen paniek, de weg was nog lang en bij het keerpunt aan de spoorwegbrug in Duffel lag ik nog niet super ver achter. Met de wind in de rug zette ik alles op alles om zo snel mogelijk terug aansluiting te vinden in het voorliggende groepje. De terugweg vlotte duidelijk beter en al snel had ik het groepje weer te pakken. Met nog zo’n 20 à 25 minuten te gaan legde ik me vooraan in het groepje wat het een pak makkelijker varen maakte. Op 15 minuten van de aankomst begon ik stilaan het tempo op te drijven waardoor we uiteindelijk nog met 2 van de 6 overbleven en ik totaal uitgeput als 2de dame in afdaler (1’ na Natacha) over de finish kwam. Tine werd 1’30 later nog knap 3de dame, de examens en vooral het missen van vele trainingen daardoor, hadden duidelijk hun tol geeïst.

Geen opmerkingen: