donderdag 22 mei 2008

Selectie WK en Wereldbeker manches wildwater


(Foto: Sprintparcours Karlovy-Vary, WK 2006)

Zopas kreeg ik het nieuws dat het technisch comité rivier een beslissing heeft genomen in verband met de selecties voor het WK rivier in Ivrea (Italië) en de wereldbeker manches te Karlovy Vary (Tsjechië) en Lofer (Oostenrijk).
Met enige verwondering en blijdschap mocht ik vaststellen dat ik werd opgenomen in de selectie. Dit bewijst dat ik het afgelopen jaar een behoorlijke stap, of laten we het een sprong noemen, voorwaarts gemaakt heb, maar we blijven met de voetjes op de grond, want hoogstwaarschijnlijk zal ik aan geen van deze wedstrijden deelnemen. Niet dat ik hiervoor geen zin heb maar ik vrees dat dit mijn petje nog te boven gaat, dit is slechts het eerste jaar dat ik me echt op de rivier toegelegd heb en ik heb dus nog een hoop te leren en te beleven voor ik klaar zal zijn voor zo’n wedstrijden. Voor mij is het WK in Ivrea qua moeilijkheidsgraad sowieso veel te hoog gegrepen en voor de wereldbeker in Lofer kan ik onvoldoende vakantie krijgen op het werk dus ook hier zal ik niet aan de start verschijnen. Enkel over de wereldbeker in Karlovy Vary bestaat nog de nodige twijfel. Deze wedstrijd is technisch niet zo super moeilijk en moet haalbaar zijn voor mij, in topvorm zal ik zeker niet zijn aangezien ik al terug volop bezig ben met de voorbereidingen van m’n zomer seizoen, de vraag is dus of ik niet beter nog een jaartje wacht en dit jaar als toeschouwer gewoon alles goed in de gaten hou … maar zal ik er dan achteraf geen spijt van krijgen???
Ik zal er nog een nachtje over slapen en ten laatste zondag de knoop doorhakken.

Geen opmerkingen: